Nie je nezmyslom vedieť o svojich zmysloch / Leto v Havine
Hlavným cieľom projektu bola podpora zdravia a zdravého vývinu detí, rovnako ako stabilizovanie vzťahov a podpora vzájomnej komunikácie. Ďalšími cieľmi bola podpora pri vytváraní zmysluplných priateľstiev a vzťahov medzi deťmi, vytváranie príležitostí pre aktívne a zmysluplné trávenie voľného času, zmierňovanie dôsledkov dlhodobej sociálnej izolácie počas COVID19 – napríklad to, že deti zabudli byť v kolektíve. Takisto rozvíjanie zručností detí s využitím skupinovej canisterapie, senzorizkej integrácie a skupinovej práce s Legom či spoločenských hrách, ako aj rozvíjanie zručností neverbálnej komunikácie pri vytváraní vzťahu so zvieratkom.
Po dlhom trvaní pandémie COVID19 sa ukázalo, že vytváranie a podpora vzájomných vzťahov medzi deťmi rovnako ako hry v kolektíve sú veľmi obtiažne. Celkovo sú poznačené vzťahy, komunikácia, spolupráca a dôvera. Veríme, že realizáciou projektu sa nám podarilo naplniť stanovené ciele, a vytvoriť bezpečný priestor pre deti pre vytváranie priateľstiev medzi deťmi i štvornohými chlpáčmi( či naháčmi), spoločné rozhovory, kreatívne tvorenie či kolektívne a spoločenské hry.
V rámci projektu sme uskutočnili dva denné tábory, tiež pravidelné stretnutia detí cez deň, ktoré doteraz pokračujú vo forme pravidelných krúžkov.PROJEKT BOL SPOLUFINANCOVANÝ MESTOM ŽILINA. Z grantu sme zakúpili vybavenie a pomôcky na vnímanie zmyslami – vďaka tomu vznikla zmyslová miestnosť, aktívna miestnosť na senzorickú integráciu, kreatívne pomôcky, spoločenské hry a iný materiál.
Po dlhej covidovej izolácii vnímame ako potrebu opätovné prepájanie detí, v čom je veľmi nápomocný štvornohý spoločník. Deti po dlhej izolácii pracovali samé za seba, našou úlohou bolo vymýšľať pre nich veľa spoločných aktivít. Vďaka všetkým aktivitám sa však skupina prepojila. Vnímali sme, že deti sú viac zamerané na výkon a neustále vyžadujú nejaké činnosti, potrebujú mať vyplnenú každú minútu času. Učili sme sa spoločne spomaliť a vnímať prítomnosť seba v kontakte so zvieraťom či svojími kamarátmi. Pri výrobe napr. hračiek pre zvieratká sa postupne učili navzájom spolupracovať.. Vďaka spomaleniu,relaxácii a kreatívnym aktivitám sa nám podarilo lepšie ich prepojiť s vlastným telom a prežívaním vlastných emócii i prežívaniu iných.
Zážitkov máme teda
my i naše deti neúrekom a určite ich budeme integrovať niekoľko mesiacov.